Balony reklamowe w reklamie producentów szamponów
Obecnie branża kosmetyczno – chemiczna przeżywa okres bardzo znaczącego wzrostu konkurencji. Jest to spowodowane pojawieniem się bardzo wielu nowych podmiotów na rynku. Jako przykład można podać producentów szamponów do włosów. Są to firmy ogólnopolskie lub nawet międzynarodowe, dlatego też potrzebują stale pozyskiwać nowych klientów na masową skalę. Aby to osiągnąć, można reklamować się w telewizji i innych środkach masowego przekazu. Jednakże taka reklama jest bardzo droga. Tańszą a nie mniej skuteczną może być dystrybucja gadżetów reklamowych. Przedmioty te, odznaczając się różnorodnością, są bardzo atrakcyjne dla klientów firm ze względu na swoje liczne walory. Dlatego też ich dystrybucja może przynosić firmom – producentom szamponów w tym przypadku, bardzo wielu nowych klientów.
W ujęciu bardziej konkretnym, gadżety, dla przykładu balony reklamowe, mogą być wykorzystane w dwojaki sposób w reklamie producentów szamponów. Po pierwsze, mogą być obiektami przyciągającymi uwagę. Może to wyglądać w ten sposób, że sklep sprzedający szampony danego producenta jest ozdobiony balonami, może nimi być ozdobione też stoisko firmowe ustawione w konkretnym miejscu, np. na terenie centrum handlowego albo na terenie odbywania się imprezy plenerowej. Wówczas balony reklamowe są elementem dekoracji, widocznym z daleka.
Ale balony reklamowe mogą być także prezentami dla klientów lub potencjalnych klientów. Prezenty takie można wręczać ludziom wchodzącym do sklepu, albo kupującym szampon danego producenta, organizującego promocję. W takiej sytuacji mamy do czynienia z docenieniem klienta i podziękowaniem mu za wybór danej marki szamponu.
Jeśli natomiast balony, o których mowa, są rozdawane np. przechodniom na ulicach, mamy do czynienia z działaniem mającym na celu pozyskiwanie nowych klientów spośród przypadkowo napotkanych. Oczywiście rozdawanie tego typu prowadzi się tam, gdzie tych przechodniów jest zwykle dużo, jak punkty komunikacyjne, okolice głównych ulic i skrzyżowań w mieście, okolice zabytków miejskich, itp. Przy wyborze metody i miejsca trzeba mieć na uwadze, aby balony wręczać tym, którzy mogą stać się klientami danego producenta szamponów.