Gadżety reklamowe na mistrzostwa świata w siatkówce Polska 2014
W dzisiejszych czasach rozmaite wydarzenia sportowe są bardzo dobrą okazją dla reklamodawców do promowania swoich usług i produktów dodatkowo mocno. Okazję tą wykorzystuje wiele firm. Jaki przykład można tu podać? Otóż jedną z najważniejszych imprez 2014 roku w Polsce były mistrzostwa świata w siatkówce, zakończone z resztą zdobyciem przez Polskę złotego medalu. Bardzo wiele firm uczestniczyło w budowaniu sportowej atmosfery w okresie poprzedzającym turniej. Nie ulega wątpliwości, że wykorzystywały też one ten czas do dodatkowego marketingu i dodatkowego zarobku. M. in. dystrybuowały owe firmy różnego rodzaju gadżety, zwane reklamowymi, „wyposażone” w nadruki nawiązujące do omawianej imprezy siatkarskiej.
Gadżety reklamowe nosiły nadruki różnego typu. Część z ich miała treść słowną, tzn. hasła zachęcające do śledzenia mistrzostw oraz oglądania ich w telewizji. Inne natomiast prezentowały motywy graficzne, a w tym wizerunki siatkarzy, logo mistrzostw i organizacji siatkarskich, ponadto też zdjęcia i rysunki stadionów, itp. Wszystkie te motywy znacząco podnosiły walory wizualne gadżetów.
Gadżety reklamowe były wykorzystywane do promocji firm poprzez ich rozdawanie oraz sprzedawanie. Pierwsza metoda była wykorzystywana głównie w odniesieniu do stałych klientów firm, którzy otrzymywali tego rodzaju podarunki. Jest to zawsze bardzo miły akcent, który decyduje o tym, że klient czuje się emocjonalnie związany z firmą, niezależnie od tego czy klienci, którzy otrzymali podarunek, interesują się siatkówką czy też nie. W tamtym okresie większości Polaków udzieliły się emocje siatkarskie.
Ale gadżety reklamowe można też było sprzedawać. Sprzedaż była opłacalna, bo znalazło się bardzo dużo chętnych na zakup takich gadżetów, ozdobionych grafiką lub tekstem, o których mowa wyżej. Producenci i dystrybutorzy przewidzieli, że zainteresowanie będzie duże, stąd też przygotowali bardzo wiele egzemplarzy gadżetów, o których mowa. I zarobili na tym spore pieniądze, dodatkowo promując również swoją markę i usługi.