Długopisy reklamowe dla banków
Współczesna działalność bankowa napotyka na wiele przeszkód.Jedną z nich jest rosnąca konkurencja ze strony innych banków i placówek parabankowych przy jednoczesnym spadku potencjalnych klientów. Tak niekorzystne podłoże do prowadzenia skutecznej działalności powoduje konieczność realizowania wyjątkowo agresywnych i jednocześnie skutecznych przedsięwzięć marketingowych, których celem jest ocieplenie wizerunku konkretnego banku i przekonanie klientów, że jego usługi są zdecydowanie bardziej atrakcyjne, a warunki korzystania z oferty produktów bankowych są znacznie korzystniejsze, niż u konkurencji.
Liczba kont osobistych to wymierny obraz sytuacji banku
Nie ulega wątpliwość fakt, że posiadanie konta osobistego w danym banku znacznie zwiększa lojalność klienta i jednocześnie zwiększa prawdopodobieństwo, że będzie on w przyszłości korzystał z innych jego produktów bankowych. Aby więc zwiększyć to prawdopodobieństwo, banki stosują często liczne zabiegi marketingowe. Ich celem jest nie tylko zwiększenie atrakcyjności posiadanej oferty, ale również ocieplenie wizerunku banku i nawiązanie pozytywnych relacji z klientami.
Jak zwiększyć lojalność klientów banku?
Odpowiednie działania marketingowe są zapewne odpowiedzią na zadane wyżej pytanie. Każdy klient banku docenia zarówno atrakcyjność oferty, jak i indywidualne podejście do każdej osoby. Tu sprawdzają się w szczególności różnorodne gadżety reklamowe. Mogą nimi być zarówno klasyczne długopisy reklamowe, jak i inne bardziej wartościowe upominki. Niektóre banki stosują gadżety jako zachętę do skorzystania z konkretnych produktów bankowych, inne zaś nagradzają w ten sposób swoich stałych klientów.
Tradycyjne długopisy reklamowe są często rozdawane przez pracowników banku podczas załatwiania formalności bankowych, zaś bardziej wartościowe upominki są często nagrodą za założenie konta oszczędnościowego, wykupienie pakietu ubezpieczeniowego, lub wybranie innej oferty banku.
Wizerunek banku
Sukces banku to przede wszystkim możliwość sprzedaży jak największej liczby produktów bankowych i pozyskiwanie wciąż nowych klientów. Na ten stan pracują nie tylko atrakcyjne warunki umów bankowych, ale również odpowiednie podejście pracowników banku do klientów. Oprócz grzecznego i profesjonalnego załatwiania spraw bankowych liczy się również ogólne odbieranie wizerunku banku. Tu ważny jest między innymi odpowiedni (jednakowy) strój pracowników bankowych, firmowe długopisy reklamowe z nadrukiem bankowego logo, odpowiedni wystrój pomieszczeń a także szybkość załatwiania spraw.